Cateva idei pentru schimbul de carti

(1) In interventia de la ultima noapte a bloggerilor de la Radio Lynx Jen vorbea despre doua tipuri de bookcrossing – in linie (o carte e pusa in libertate, e gasita de altcineva, dupa aia e data mai departe etc., fara sa se mai intoarca la proprietar) si in cerc (dupa ce trece pe la mai multi oameni care o imprumuta, cartea se intoarce la proprietar). Acum e limpede: cartile ascunse prin oras circula in linie, dar cele de la intalniri circula in cerc.

(2) Ionuca si Woodisor ziceau (in niste discutii pe mess) ca ar fi fain sa lasam cate o insemnare pe cartile pe care le primim la schimb si le citim. Gramo a preluat ideea si s-a hotarat sa lasa cate un rand pe un post-it, in fiecare carte, cand o da inapoi. Oricum, vrem sa scriem si pe blog.

(3) N-am apucat sa discutam despre mutarea blogului astuia, asa ca poate sa ramana deocamdata pe wordpress. Oricum, schimbdecarti e un proiect comun si aproape toti oamenii care s-au implicat in diverse parti ale proiectului au propriul lor blog. Si bineinteles ca e mai simplu sa scrii pe blogul tau.🙂

De fapt, in ultima vreme doar Gramo a mai pus posturi aici. Pe unele le-a preluat si pe blogul personal (unde sunt mai vizibile), pe altele nu. In the long run, blogul asta ar putea fi, probabil, desfiintat (fara nici o pierdere).

(4) Intalnirile de la bookcrossingfest nu se supun vreunor reguli, bineinteles. Si probabil ca e un lucru bun ca lucrurile stau asa, fiindca altfel nu ne-am mai simti bine. Gramo, in orice caz, nu se streseaza cu regulile si nu-si face griji ca vor disparea carti etc.

Totusi, noi ne-am propus ca de acum inainte sa nu mai plecam cu carti fara sa stim sigur, pentru fiecare carte, cine e proprietarul, fiindca e raspunderea noastra sa le returnam la urmatoarea intalnire si o sa ne simtim foarte prost daca n-o sa reusim.

3 Răspunsuri to “Cateva idei pentru schimbul de carti”

  1. Eu am pus post-it-uri pe cartile pe care le-am dus back🙂 Am scris cate-o parere si numele meu. Cred ca e suficient. Iar cartile mele care sunt la bookcrossing au numele meu scrise pe ele ;;)

  2. adina rosetti Says:

    Dragi realizatori ai acestui maret proiect,

    Nu stiu cum sa dau altfel de voi, decit prin intermediul acestui blog🙂 Doresc sa scriu un articol despre bookcrossingul dumneavoastra pentru o revista urbana & culturala – Time Out ii spune – care face un numar special despre carti. Puteti sa-mi dati un semn pe mail sau messenger si sa vorbim una-alta despre schimbul de carti? Multumesc,

    adina

  3. Ideea cu post-it nu e chiar cea mai fericita, cel pus de Gramo s-a si dezlipit deja… Dincolo de asta, ma gandeam ca ar trebui sa semnalam cumva pe cartile ascunse care e logica jocului (si eventual linkul), fiindca exista sansa ca ele sa fie gasite din intamplare (ok, nu daca le ascunzi in caverne😀 ), cum inteleg ca s-a si intamplat, dar chestia asta nu e un lucru rau! Din contra, o circulatie inca mai „libera” mi se pare de dorit, macar in perspectiva. Or, oameni rai care sa scoata cartile din circuit vor exista intotdeauna, dar ar trebui sa ne asiguram ca macar cineva binevoitor, gasind cartea din intamplare, sa afle despre ce e vorba… Spune-ti-mi ce credeti si, daca va place ideea, ce sa scriem acolo. (lista cu omuleti care au citit-o ramanand, desigur, valabila; mie si adnotarile imi surad).

Comentariile sunt închise.

