Cum salvam o carte de la reciclare?

Am vorbit cu Ariel si am ajuns la concluzia ca avem aceeasi problema – n-am vrea sa trimitem cartile pe care nu le mai folosim direct la reciclat hartie, daca le-am putea „lasa mostenire” unor oameni care sunt interesati de ele.

Din nefericire, am vazut deja ca treaba asta functioneaza greu daca vrei sa rezolvi lucrurile pe cont propriu. Asa ca ne-am gandit la o solutie comuna, pe care sa o poata folosi si altii.

In esenta, am avea nevoie de un raft intr-un pub din centru, unde sa putem duce cartile si de unde sa le poata lua cei care le doresc.

Sistemul ar fi asta. Cei care doresc sa renunte la niste carti si le vor lua la ei cand ies prin oras, vor trece prin localul respectiv, le vor pune pe raft, dupa care vor anunta, eventual, pe blog.

Iar cei care vor sa le ia pot sa se uite la cartile de pe raft in momentul in care trec pe acolo. Toata lumea castiga timp, iar proprietarul localului castiga niste clienti un pic mai cititi si un pic de popularitate.🙂

Regula de baza ar fi ca nimeni sa nu lase pe raft carti foarte proaste sau carti aflate in conditii jalnice, fiindca in felul asta ar ocupa spatiul de pomana.

In ce-i priveste pe cei care iau carti, regula ar fi sa nu le vanda dupa aia. In fond, daca nu mai au nevoie de ele, le pot aduce inapoi.

Cam asta e in mare ideea noastra. Si noi si Ariel suntem destul de entuziasmati si credem ca poate fi pusa in aplicare fara prea mare bataie de cap, dar nu stim nici un proprietar de local aflat in centrul Bucurestiului (gen Green Hours, Laptaria lui Enache etc.).

Daca ne puteti ajuta cu treaba asta sau cu alte sfaturi si sugestii, ar fi supertare!

[sursa pozei de sus e aici]

Gramo

9 Răspunsuri to “Cum salvam o carte de la reciclare?”

  1. […] vorbiti cu noi, puteti contribui cu idei pentru “proiectul” asta si aici sau aici (sau aici). Posturi vag (sau deloc) inrudite:Salveaza o carte de la reciclare!Gramopic (sort of a […]

  2. Puteti incerca la barul „Pe Baricade”, nu e tocmai localul potrivit pentru citit, dar patronul este o persoana foarte deschisa si e posibil sa fie receptiv

  3. Interesantă ideea! Dar oare nu ar exista, de exemplu, biblioteci interesate să primească astfel de donaţii?

  4. @Ioana: 10x pentru idee!

    @Dan: cu donatiile catre biblioteci e complicat; trebuie sa completezi formulare etc.

  5. […] asa ca dupa mai multe discutii pe mail si live, am lansat impreuna ideea respectiva (noi aici si aici, el aici si […]

  6. un librar din beius a postat mai demult un apel pentru cei care vor sa ajute biblioteca din oras: http://lecturi.blogspot.com/2008/06/de-mai-mult-vreme-sperm-s-vedem.html

    nu e nevoie de nici un formular, doar de pus un colet la posta.

  7. eu tocmai am initiat un fel de campanie (sau proiect) Book collector. Si evident vreau sa colectionez carti (poate sunt putin obsedat). Si accept cam orice carte ce vine din sfera literaturii si a criticii literare. Cartile de care nu-mi convin de obicei le duc la un anticariat unde e acolo o doamna foarte de treaba.
    Daca pubul ar fi in baia mare as fi zilnic in el :))

    Puteti sa ma contactati pe blog🙂

  8. Foarte misto ideea. sunt sigur ca se va realiza. o sa vorbesc si eu cu un proprietar de bar/pub.

  9. Bogdan Nemes Says:

    este o idee foarte buna
    eu am dus cateva carti la un anticar si le-am lasat pur si simplu la el, iar in alta situatie am dat la reciclat 2 saci plini cu carti pe care fostul proprietar le lasase sa putrezeasca intr-un beci.
    cred ca daca cineva poate sa beneficieze de pe urma acestei initiative, poate sa aduca si publicitate pentru proprietarul spatiului…🙂

    Bogdan Nemes
    http://antiqbooks2000.blogspot.com/

Comentariile sunt închise.

